Stukad tumme

Åmeh! jag hade ju typ världens bästa träning idag, ensam orangebältare på plats vilket innebar att jag jag fick slänga min trevliga och fantastiskt duktiga tränare johan åt alla håll och kanter. Teknikerna satt där de skulle och gick i ett rasande tempo, vi hann igenom allt som skulle hinnas, klockan sju skulle passet vara slut och jag skulle hasta vidare till rep med bandet. Tre minuter i sju lyckas jag placera min tumme på olämligt sätt mitt i en teknik och detta får till följd att den fåniga lilla kroppsdelen böjs bakåt på ett sätt som den egentligen inte kan. Fy för den lede vad ont det gjorde. jag bestämde mig raskt för att ignorera tummen och köra på de sista minuterna, dock med tumsatan diskret gömd bakom de hela fingrarna. Tränar-Elin erbjöd sig att linda den onda tummen men jag hävdade envist att den skulle bli bra alldeles strax ändå. Den gick bra när jag duschade och bytte om men under cykelturen till replokalen började det bulta något förskräckligt i handen och jag fick hålla handen högt så ofta det gick. Väl framme på repet hittade jag en påse frysta ärtor som jag lånade, dessa lades kring vänsterhanden som placerades i högläge medan högerhanden fick spela piano bäst den kunde, det gick sådär... I ren självömkan sms-ade jag fina mathias som snällt ringde upp och frågade hur det stod till, han tyckte precis så mycket synd om som jag behövde. Ibland är det ganska bra att spela i ett band som består av mestadels läkarstudenter, de tittar och bedömmer gärna de åkommor man har. Idag har min tumme blivit undersökt av blivande doktorerna: Brandström, Sporre, Lindvall, Rasmussen och Stattin. Alla konstaterade att det i alla fall inte var nån fraktur och att den säkert skulle bli bra ganska fort om jag fortsatte med högläge och rörelse av tummen. Nu har jag pallrat mig hem och petat i mig ett par alvedon, ska snart slänga mig i säng och göra ett tappert försök att bulla upp vänsterhanden med kuddar, vi får väl se om jag lyckas. Det är bara så typiskt att det skulle ske just nu, jag som nästan aldrig har stukat mig förut, så passar jag på och gör det nu när jag måste tokträna inför graderingen... Dålig planering!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0